יום שני, 14 במרץ 2011

סיכום כתיבת הסרט

לאחר זמן רב שלא עדכנו על ההתקדמות, כעת סיימנו את הכנת הסרט והצגנו אותו בכיתה.
במהלך הכנת הסרט למדנו כל הזמן דברים חדשים על אוכלוסיית הצומח "אורן פרע קטן עלים"
הכנת סרט הייתה דבר חדש עבור כל חברות הקבוצה, ולא תיארנו שייקח כל כך הרבה זמן.
רוב הבעיות שהיו בלמידה היו בעיות טכניות של תוכנת פרימייר- היו לנו בעיות בשילוב הסאונד ולאחר מכן בשילוב השיר.
האפקטים בתוכנה היו דלילים ולא יכולנו לגוון בהם.
השיעור של העברת הסרטים היה טוב כי הצלחנו לחבר את כל החברות ולהבין כיצד בנוי החורש הים התיכוני ומדוע יש חלוקה ברורה לחברות.
 יש לנו כמה הצעות יעול להכנת סרט בפעם הבאה:
א. במקום להכין את הטבלה וללמוד דרך הטבלה עדיף להכין מצגת שמציגה את האינופרמציה והתמונות, כך שגם יהיה ברור יותר וגם המצגת תתרום להכנת הסרט מאוחר ותקצר את התהליך.
ב. לפני הכהנת הסרט כדאי לבדוק את התנאים כיוון שנתקלנו במספר קשיים: המיקרפון שגרם לסאונד של הסרט להיות באיכות ירודה וזיכרון המחשב לא היה מספיק להכיל את הסרטים.
סך הכל התוצרים היו יפים וטובים והצפייה הייתה מהנה ומועילה להבנת הנושא.

נפגש בשיעור הבא

חברת אורן ירושלים.

2 תגובות:

  1. שלום לכן
    שמחתי מאד על תגובתכן המהירה. חשוב לי שתדעו שאני מאד מאמינה בדרך ההוראה שעבדנו כמו שאומרות המילים: שמעתי - שכחתי, ראיתי - זכרתי, עשיתי - ידעתי. אני גם מאד מסכימה שבשילוב הטכנולוגיה הלמידה לקחה זמן רב יותר והבעיות הטכניות עקבו את הלמידה. אך אנחנו דור המדבר ולא רחוק היום שהטכנולוגיה תתייצב והתקלות הטכניות תהיינה מזעריות כמו צפייה בטלביזיה. אתן הדור הצעיר שילמד בסביבות עתירות טכנולוגיה, הרבה יותר ממני. העברתי את מכתבכן ליחידת המיחשוב כדי שתטפל בבעיות וכדי שהן לא תחזורנה. אם זאת ודאי יצצו בעיות חדשות. אני רוצה בכמה משפטים לכתוב לכן את הרציונל של דרך ההוראה:
    במסגרת הלמידה בכיתה אינני מעבירה רק תוכן אלא מלמדת כיצד ללמוד בשיטות פירוק , ארגון החומר והמחשה יעילות .
    בדרך הוראה זו ניתן לבטא ולהמחיש בייצוגים ויזואליים קשרים שונים שנטוו בין תופעות עליהם למדנו. יצירת המודעות להפעלה קוגניטיבית במהלך הלמידה היא הבסיס העיקרי לדרך הוראה זו.
    שילוב מושכל בפעילות מתוקשבות שונות בכיתה , בעיקר יצירת הסרט וגם כתיבת בלוגים , התבקשתם לא רק להביע את עצמכם אלא לפתח מודעות לפעולות חשיבה שניתן לשלב בכתיבת התכנים ובהצגת הנושאים. במילים של פדגוגיה: טיפוח מודעות מטאקוגניטיבית לצורך הפעלת תהליכי חשיבה.
    חג שמח

    השבמחק
  2. שלום לכן
    חשוב לי מאד שתגיבו לתגובה שאני כתבתי. זה חשוב מאד לכן כמורות לעתיד. כמורה צריך כל הזמן לעשות רפלקציה הן על דרך ההוראה וכיצד היא מתאימה לתכני הלימוד.

    השבמחק